דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפצת השמועה (Word of Mouth) והאינטרנט 

מאת    [ 19/01/2011 ]

מילים במאמר: 341   [ נצפה 2466 פעמים ]

 

Word of mouth (also known as viva voce) refers to oral communication and the passing of information from person to person. Storytelling is the oldest form of word-of-mouth communication where one person tells others of something, whether a real event or something made up. Oral tradition is cultural material and traditions transmitted by word of mouth (orally) from one generation to another. Another important form of word of mouth is oral history — the recording, preservation and interpretation of historical information, based on the personal experiences and opinions of the speaker. Oral history preservation is the field that deals with the care and upkeep of oral history materials collected by word of mouth, whatever format they may be in. An important area of marketing is called word-of-mouth marketing, which relies on the added credibility of person-to-person communication, a personal recommendation. - definition from wikipedia

 

"הפצת השמועה" (WOM) הינה אחת המטרות המרכזיות של אנשי שיווק, כשהמטרה הינה כמובן הפצת המסר השיווקי, בצורה מהימנה. כאנשי שיווק אנו בוחנים כל הזמן דרכים חדשות ויצירתיות ליצירת WOM, ואין ספק שהמדיות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לאחד מן הערוצים המובילים לשם כך. אולם עדיין נבחנות אפקטיביות הערוצים השונים להפצת ה"שמועה" ולהעברת המסרים באופן האופטימלי. במחקר שערכה חברת Yahoo! ביחד עם חברת Keller Fay אודות הנושא, ושפורסם לאחרונה, עולים ממצאים מאוד מעניינים.

מהמחקר עולה כי רוב ה"שמועות" הינן חיוביות (66%) ורק 8% מהן שליליות. והממצא המעניין ביותר  לדעתי הוא כי למרות ההתפתחות המהירה של המדיות החברתיות, 76% מה – WOM עדיין מתרחש פנים מול פנים (!) לעומת 7% בלבד אונליין.

בבחינת הנתונים העולים מהמחקר, מתבקשת השאלה, מדוע כל כך הרבה משאבים מושקעים בשיווק בערוצי המדיה החברתית, בעוד 76% מה- WOM מתבצע פנים אל פנים?

ובכן, אנו חייבים לבחון היכן מתחיל הדיון. אז נכון שרוב הדיון אינו אונליין, אבל לא פחות חשוב הוא המקור לדיון, המקור למידע, ועל מנת ליצור את השמועה, בעידן הנוכחי, האינטראקציה של המפרסם עם הלקוח הפוטנציאלי צריכה להיות אפקטיבית. ואינטרקציה זו אינה מתרחשת פנים אל מול פנים. היא בדרך כלל מתרחשת ברשת. וגם אם השיחה יוצאת החוצה ובסופו של דבר עיקר הדיון מתבצע פנים אל מול פנים, אל לנו לשכוח את המקור לדיון. המקור לשיווק.

 

 


מאת רונן עפר


הכותב הוא מנכ"ל חברת אפריל חברה לייעוץ שיווקי ויחסי ציבור וחבר סגל הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב